”Vi filmar publiken när de ser vår film och visar hur sjukt rädda de blir”
Att marknadsföra en film på detta vis måste vara det sämsta sättet i världen. Åtminstone om de vill få en mig i salongen, en av de harigaste någonsin.
Efter hoppet ser du ett antal intervjuer av publiken efter att de sett nya Blair Witch-fenomenet ”Paranormal Activity”. Trailern ser du ovan och bland annat inflikade ”reactions shots” från salongen.
Detta är inte min kopp te.
Här är handlingen:
Ett ungt par misstänker att deras hus är hemsökt och för att skaffa bevis installerar de en övervakningskamera som ska registrera allt som händer när de sover. Materialet från kameran är sammanställt i sann ”Blair Witch”-anda.
Det är ju såhär man marknadsförde William Castle-rullar på 60 talet också.
Där finns en trailer som jag har sett där dem inte visar publiken så mycket utan mer av filmen
På tal om andra sätt att distribuera film…kan tipsa om en film en tjej tog ett banklån på 100 000 kronor och genomförde. Jävligt coolt. Den har premiär i helgen…hört ryktas att den kanske ska ha premiär på pirate bay…
Här är en trailer;
Jävligt snyggt gjord för att vara indiefilm.
Sorry, här är länken till trailern;
http://www.youtube.com/watch?v=TuNFFM-4MNA