En titt på eftertexterna till Sherlock Holmes

The Art of the Title Sequence.jpg

Har du timmar och åter timmar att döda så är sannerligen Art of the Title Sequence stället för dig. Man kan fastna i timtals där…

Nu har de tagit en närmare titt på eftertexterna till den utmärkta Sherlock Holmes från regissören Guy Ritchie och även intervjuat Danny Yount, Creative Director på Prologue Films, som skapat logotypsekvensen i början och eftertexterna.

Båda sekvenserna finns att ta en titt på och rekommenderas starkt för dig som ännu inte sett filmen (de är även värda att ta ännu en titt för dig som diggade filmen).

Younts tidigare arbeten inkluderar bland annat Six Feet Under, Kiss Kiss Bang Bang, Iron Man och RocknRolla.

Art of the Title: Take us through your artistic process – how do you begin a project like Sherlock Holmes? What was your approach to the logos and the beginning and end titles?

Danny Yount: I got a call from director Guy Ritchie while he was in the middle stages of principal photography. He liked what we made for RockNRolla and asked us to consider something good for Sherlock Holmes. We were sent a script and got very excited about it after realizing the more edgy and fun interpretation of the classic character of Holmes. So Ilya Abulhanov and myself made a couple of ideas…

Läs vidare hos Art of the Title Sequence

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>